recent

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

recent

Κι όμως το σουβλάκι είναι ο σύμμαχός σου στη δίαιτα! Απόλαυσε χωρίς ενοχές το κορυφαίο ελληνικό έδεσμα

Κι όμως το σουβλάκι είναι ο σύμμαχός σου στη δίαιτα! Απόλαυσε χωρίς ενοχές το κορυφαίο ελληνικό έδεσμα

Το σουβλάκι αποτελεί ίσως το πιο αγαπημένο έδεσμα στη χώρα μας.

 Είναι από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνει ένας τουρίστας ερχόμενος στην Ελλάδα και, φυσικά, η πρώτη μας επιλογή όταν θέλουμε κάτι γρήγορο. Γνωρίζεις, όμως, πώς ακριβώς “μεταφράζεται” διατροφικά;

Το σουβλάκι μετρά πολλά χρόνια ιστορίας. Εκείνο που το έχει διατηρήσει αναλλοίωτο στο πέρασμα του χρόνου είναι πως συνδυάζει μέσα σε μια πίτα όλα εκείνα τα βασικά συστατικά που χρειάζεται κάποιος μέσα στην ημέρα του, γεγονός που το κατατάσσει στα πλήρη γεύματα. Σήμερα, βέβαια, έχει προσαρμοστεί και αυτό στις ανάγκες της εποχής. Έτσι, μπορούμε να το βρούμε σε πολλούς τύπους και με μια μεγάλη ποικιλία κρεάτων και λαχανικών.

Σκέψου πρακτικά

Ο σωστός συνδυασμός μπορεί να μας γλιτώσει θερμίδες, ο λάθος όμως μπορεί να τις εκτοξεύσει στα ύψη χωρίς καν να το καταλάβουμε! Όταν επιλέγεις ένα τυλιχτό σουβλάκι, με καλαμάκι, η επιλογή κρέατος (χοιρινό ή κοτόπουλο) δεν διαφοροποιεί ιδιαίτερα τη θερμιδική του αξία. Μόνο στην περίπτωση που το χοιρινό έχει πολύ λίπος το κοτόπουλο είναι καλύτερη επιλογή.
Ο γύρος, επίσης, αν είναι σε μικρή ποσότητα (περίπου 60 γρ.) δεν επιβαρύνει θερμιδικά το σουβλάκι. Αν, όμως, είναι μεγάλη η ποσότητα που θα μπει μέσα στο τυλιχτό (περίπου 100 γρ.), επιβαρύνεται κατά μέσο όρο με 100 θερμίδες, δηλαδή 1-1,5 πόντο. Αυτό μπορείς να το διαπιστώσεις πολύ εύκολα, γιατί πολύ απλά δεν θα κλείνει η πίτα από το σουβλάκι!

Η light εκδοχή

Τη διαφορά μπορεί να την κάνει και η πίτα, ανάλογα με το αν είναι λαδωμένη ή αλάδωτη, οπότε έχει 160 θερμίδες στην πρώτη περίπτωση (δηλαδή, 2 πόντους) και 250 θερμίδες στη δεύτερη περίπτωση. Τέλος, αν δεν βάλεις πατάτες στο σουβλάκι, γλιτώνεις 1 πόντο από τη θερμιδική του αξία, ενώ η επιλογή της μουστάρδας ως σος δεν προσθέτει καθόλου θερμίδες και αποτελεί την πιο έξυπνη επιλογή για να μην είναι στεγνό. Επιπλέον, η μουστάρδα ταιριάζει και με το χοιρινό γευστικά αλλά και με το κοτόπουλο. Προσοχή: Δεν πρέπει να την αναμείξεις με μαγιονέζα, γιατί τότε έχει κανονικότατα θερμίδες. Η αμέσως επόμενη λύση είναι το τζατζίκι, που δίνει μόνο 0,5 πόντο στο σουβλάκι μας και αρκετή γεύση.

Ολοκληρωμένο γεύμα

Ό,τι κι αν επιλέξει κανείς να φάει, σημασία έχει να το μετρήσει σωστά και να μην υπερβεί τους πόντους που δικαιούται κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το υπόλοιπο των πόντων που έχουν μείνει για το βράδυ ουσιαστικά θα καθορίσει την επιλογή σου. Το σουβλάκι μας δίνει πολλά θρεπτικά συστατικά. Πλούσιο σε πρωτεΐνες, βιταμίνες Β, σίδηρο και υδατάνθρακες. Το βασικό του μειονέκτημα είναι ότι περιέχει μεγάλη ποσότητα λίπους και μάλιστα κορεσμένου. Επιλέγοντας, όμως, τη light εκδοχή του μπορείς να συνδυάσεις τη γεύση με ένα ισορροπημένο διατροφολόγιο.

Τα υλικά ξεχωριστά

Το χοιρινό κρέας αποτελεί πλούσια πηγή πρωτεΐνης, σιδήρου, ψευδαργύρου και βιταμινών από το σύμπλεγμα Β.

Το κοτόπουλο είναι και αυτό μια πλούσια πηγή πρωτεϊνών. Περιέχει βιταμίνες Β6 και Β3, σελήνιο και φώσφορο.

Η ντομάτα περιέχει σίδηρο, ασβέστιο, κάλιο και βιταμίνες Α και C. Επίσης, είναι πλούσια σ λυκοπένιο (ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία), εξ ου και το χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα της.

Το κρεμμύδι έχει αντιμικροβιακές και αντικαρκινικές ιδιότητες. Περιέχει φλαβονοειδή που έχουν έντονη αντιοξειδωτική δράση. Επίσης, έχει βιταμίνες Β6 και C, φυτικές ίνες, κάλιο, χρώμιο, μαγγάνιο και φολικό οξύ.

Το τζατζίκι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, καθώς παρασκευάζεται από γιαούρτι. Ενώ από το αγγούρι και το σκόρδο παίρνουμε βιταμίνη C.

Τα μανιτάρια είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, ενώ είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε κορεσμένα λιπαρά και δεν έχουν καθόλου χοληστερίνη. Επίσης, είναι πλούσια σε βιταμίνη C, Β, σίδηρο, ψευδάργυρο, φώσφορο, χαλκό, κάλιο και σελήνιο.

Η αλάδωτη πίτα περιέχει φυτικές ίνες, ασβέστιο, κάλιο, νάτριο, βιταμίνη Ε, φώσφορο και ρετινόλη. Επίσης, αποτελεί την κύρια πηγή αμύλου σε ένα σουβλάκι.



Πίτα με χοιρινό καλαμάκι

Περιέχει: καλαμάκι χοιρινό, ντομάτα, πατάτες, κρεμμύδι, πάπρικα, τζατζίκι ή σος φέτας
Η αλάδωτη πίτα έχει 2 πόντους και η λαδωμένη 3 πόντους.
Μας αρέσει: Γιατί είναι το κλασικό σουβλάκι που έχουμε μάθει από παιδιά!
Δεν μας αρέσει: Αν το χοιρινό έχει πολύ λίπος. Για πιο light, μη βάλεις πατάτες.

Πίτα με γύρο χοιρινό

Περιέχει: γύρο χοιρινό, ντομάτα, πατάτες, κρεμμύδι, πάπρικα, τζατζίκι ή σος φέτας
Η αλάδωτη πίτα έχει 2 πόντους και η λαδωμένη 3 πόντους.
Μας αρέσει: Γιατί είναι ζουμερό και μας χορταίνει ακόμα και ένα!
Δεν μας αρέσει: Γιατί είναι αρκετά παχυντικό, μπορείς όμως να επιλέξεις την αλάδωτη πίτα.

Πίτα με καλαμάκι κοτόπουλο

Περιέχει: καλαμάκι κοτόπουλο, σος (μαγιονέζα, κέτσαπ, μουστάρδα), μαρούλι, ντομάτα, πατάτες, πάπρικα
Μας αρέσει: Γιατί είναι γευστικό και light, αν επιλέξουμε την αλάδωτη πίτα και δεν βάλουμε πατάτες.
Δεν μας αρέσει: Όταν προσπαθούμε να κρατήσουμε τη γραμμή μας και έχει σος. Επίλεξέ το με μουστάρδα.

Πίτα με γύρο κοτόπουλο

Περιέχει: γύρο κοτόπουλο, σος (μαγιονέζα, κέτσαπ, μουστάρδα), μαρούλι, ντομάτα, πατάτες, πάπρικα
Μας αρέσει: Γιατί είναι η καλύτερη επιλογή γύρου, συγκριτικά με τον χοιρινό.
Δεν μας αρέσει: Γιατί η σος το κάνει παχυντικό. Σε αυτή την περίπτωση, επίλεξέ το με μουστάρδα.

Πίτα με κεμπάπ

Περιέχει: κεμπάπ, σος γιαουρτιού, ντομάτα, πατάτες, κρεμμύδι
Μας αρέσει: Γιατί το κεμπάπ είναι γευστικό και σου θυμίζει γιαουρτλού.
Δεν μας αρέσει: Γιατί ορισμένες φορές το κρέας έχει αρκετό λίπος. Μπορείς να το επιλέξεις χωρίς πατάτες και με αλάδωτη πίτα.

Πίτα οικολογική

Περιέχει: μανιτάρια πλευρότους, ντομάτα, μαρούλι, κρεμμύδι, μουστάρδα και κέτσαπ
Μας αρέσει: Γιατί είναι η ιδανική επιλογή για χορτοφάγους.
Δεν μας αρέσει: Γιατί κάποιες φορές τα λαχανικά μπορεί να είναι στεγνά.

Πίτα μπιφτέκι-τυρί Philadelphia

Περιέχει: μπιφτέκι, τυρί Philadelphia, ντομάτα, πατάτες, κρεμμύδι
Μας αρέσει: Γιατί είναι ιδιαίτερο και το τυρί λιώνει στο στόμα.
Δεν μας αρέσει: Γιατί μπορεί να πάρεις έξτρα θερμίδες λόγω του Philadelphia. Προτίμησέ το χωρίς πατάτες και με αλάδωτη πίτα.



Καλαμάκι χοιρινό

Μας αρέσει: Γιατί η γεύση του είναι πλούσια.
Δεν μας αρέσει: Γιατί ορισμένες φορές έχει περισσότερο λίπος απ’ ό,τι θα έπρεπε.

Καλαμάκι κοτόπουλο

Μας αρέσει: Γιατί είναι ζουμερό και μπορείς να το επιλέξεις ακόμα κι αν κάνεις δίαιτα.
Δεν μας αρέσει: Όταν έχει ξεροψηθεί και δεν είναι πια ζουμερό.

Καλαμάκι κοτομπέικον

Μας αρέσει: Γιατί η αλήθεια είναι πως είναι… νόστιμο!
Δεν μας αρέσει: Γιατί ένα μόνο καλαμάκι σε φορτώνει με πολλές θερμίδες, εξαιτίας του μπέικον.
Το σουβλάκι μπορεί να αποτελέσει υγιεινή επιλογή αν το επιλέξουμε με πίτα αλάδωτη, χωρίς σος (εξαιρείται η μουστάρδα και το τζατζίκι) και χωρίς πατάτες. Σε αυτή την περίπτωση περιέχει περίπου 300 θερμίδες, όμως προσθέτοντας πατάτες και λαδωμένη πίτα μπορεί να εκτιναχτεί στις 700! Η χρήση του καλό είναι να μην υπερβαίνει τις 2 φορές την εβδομάδα, ώστε η διατροφή μας να μη στερείται σε ποικιλία και επάρκεια θρεπτικών συστατικών.
Loading...
loading...
recent
Από το Blogger.