recent

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

recent

Μήπως ο λόγος που δε χάνεις κιλά είναι… η δίαιτα; 5 λάθη που καταστρέφουν το μεταβολισμό

Μήπως ο λόγος που δε χάνεις κιλά είναι… η δίαιτα; 5 λάθη που καταστρέφουν το μεταβολισμό

Προσέχεις τη διατροφή σου και σπαταλάς ώρες στο γυμναστήριο αλλά τα κιλά δεν πέφτουν. Έχεις σκεφτεί πως ίσως η δίαιτα που ακολουθείς να είναι…ο ένοχος;

Δεν είναι πως δεν προσπαθείς. Και τα πολλά γλυκά έκοψες και τις θερμίδες μετράς και τρως λαχανικά και πας στο γυμναστήριο. Κι ενώ ακολουθείς όσα προτείνουν οι ειδικοί και έχεις πειραματιστεί με όποιο διαιτητικό τρικ έχει βρεθεί στο δρόμο σου, η «καταραμένη» η ζυγαριά δεν λέει να πέσει!

Όσο περίεργο, αντιφατικό και εξοργιστικό κι αν ακουστεί, υπάρχουν 5 συχνά διαιτητικά λάθη, τα οποία μπορούν εύκολα να παρεμποδίσουν τη σωστή λειτουργία του μεταβολισμού σου, τον εσωτερικό μηχανισμό του οργανισμού σου υπεύθυνο για το κάψιμο θερμίδων, είτε «λιώνεις» στο διάδρομο του γυμναστηρίου, είτε βρίσκεσαι ξαπλωμένη στο καναπέ «λιώνοντας» στις ταινίες, κάνοντας το αδυνάτισμα έναν ακόμη ευσεβή πόθο που και μόνο η σκέψη του σε καταθλίβει.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως πρέπει να ακυρώσεις την συνδρομή σου στο γυμναστήριο και να κάνεις βουτιά στο μπολ με το παγωτό για να απαλύνεις τον πόνο σου (όχι πως αυτό πρόκειται να βοηθήσει την κατάσταση). Συνέχισε να προσπαθείς να φτάσεις στο στόχο σου, έχοντας όμως στο μυαλό σου τα παρακάτω διαιτητικά λάθη και πως μπορείς να τα αποφύγεις:

1. Η καλή μέρα από… το (σωστό) πρωινό φαίνεται: Πολλοί υποστηρίζουν πως ένα πλούσιο πρωινό είναι το Α και το Ω για να αποκτήσεις μέση «δαχτυλίδι». Αυτό που δεν ξέρεις είναι πως αυτή η συνταγή δεν ισχύει για όλους. Αν ένα υγιεινό πρωινό (όπως δημητριακά με φρούτα) αντί να σε κρατά χορτάτη σου δημιουργεί λιγούρες, μπορεί να είναι σημάδι πως έχεις αντίσταση στην ινσουλίνη (insulin resistance).

Αυτό σημαίνει πως ο οργανισμός σου δυσκολεύεται να μεταφέρει τη ζάχαρη από το αίμα στα κύτταρα ώστε να τη χρησιμοποιήσει σαν καύσιμο κι όταν δεν τα καταφέρνει ζητά περισσότερη ενέργεια (άρα σε κάνει να πεινάς) ακόμη κι αν δεν τη χρειάζεσαι. Τι μπορείς να κάνεις; Συνδύασε 20-30gr υδατάνθρακες με 30 gr πρωτεΐνη: 1 κούπα cottage cheese ή 2 αυγά και 1 κυπελάκι γιαούρτι με μια μεσαία μπανάνα ή μια φέτα ψωμί του τοστ ή 1 μια χούφτα πλιγούρι.



2. Έλλειψη πρωτεΐνης σε συνδυασμό με ανεπαρκή άσκηση: Τα αμινοξέα που περιέχονται στις πρωτεΐνες είναι ουσιαστικά η βασική τροφή των μυών μας, ενώ όσο περισσότερη μυϊκή μάζα έχει το σώμα μας τόσες περισσότερες καύσεις κάνει (άρα καίει και περισσότερες θερμίδες). Σε πολλές γυναίκες μια διατροφή χαμηλή σε πρωτεΐνες, αλλά και μια γυμναστική που δεν στοχεύει στο «χτίσιμο» μυών μπορεί να επιβραδύνουν σημαντικά το μεταβολισμό των θρεπτικών ουσιών σε ενέργεια κι αντίθετα να… συνηγορήσουν υπέρ της αποθήκευσής τους ως λίπος σε κάθε σημείο που δεν θα θέλαμε.

Τι μπορείς να κάνεις; Σιγουρέψου πως λαμβάνεις 30 gr πρωτεΐνη στα κύρια γεύματά σου (όπως κοτόπουλο) και 15gr στα ενδιάμεσα σνακ. Παράλληλα προσάρμοσε τη γυμναστική σου ώστε να αρχίσεις να «χτίζεις» μυϊκό ιστό με μερικές ασκήσεις με αντιστάσεις και βάρη.

3. Ουκ εν τω… ολίγω το ευ: Είναι αλήθεια πως για να χάσεις κιλά πρέπει να μειώσεις τις θερμίδες που καταναλώνεις, όμως γιατί ενώ στην αρχή έχανες με τόση ευκολία κιλά, η ζυγαριά τώρα έχει κολλήσει; Οι λόγοι είναι 2: Ενώ το αδυνάτισμά σου εν μέρει οφείλεται πράγματι σε λίπος που έκαψες, μαζί έκαψες και μυϊκό ιστό (αυτόν που είναι υπεύθυνος για το κάψιμο των θερμίδων). Παράλληλα το σώμα σου έχει το δικό του «ιδανικό» βάρος, άσχετα με τις δικές σου επιδιώξεις, το δικό του μηχανισμό για να αποφύγει τη λιμοκτονία.

Μην προβείς σε ακραίες λύσεις. Το πιθανότερο είναι πως ο οργανισμός σου θα αρχίσει να καίει μυϊκό ιστό, που σημαίνει πως όταν αρχίσεις πάλι να τρως κανονικά, θα καταλήξεις να παίρνεις κιλά (και ίσως περισσότερα απ’ όσα προσπαθούσες να χάσει).Τι μπορείς να κάνεις; Καθώς εσύ χάνεις κιλά, το σώμα σου θα αντιδρά προσπαθώντας να διατηρήσει τα κιλά στα οποία νιώθει «άνετα». Μην ανησυχείς. Συνέχισε τη σωστή διατροφή σου προσθέτοντας ακόμη περισσότερα φρούτα, λαχανικά και φυτικές ίνες σε συνδυασμό με άσκηση και σταδιακά το σώμα σου θα προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

4. Τεχνητές γλυκαντικές ουσίες: Μήπως τελικά δεν απαρνήθηκες τη ζάχαρη, αλλά απλά την αντικατέστησες με κάτι που νομίζεις πως είναι πιο… διαιτητικό; Σύμφωνα με έρευνες η τεχνητές γλυκαντικές ουσίες διεγείρουν τις ίδιες ορμονικές και μεταβολικές διεργασίες, παράγοντας ινσουλίνη (την ορμόνη που είναι υπεύθυνη για την αποθήκευση λίπους).

Τι μπορείς να κάνεις; Αντί να συμβιβάζεσαι σε «μεσοβέζικες» λύσεις, φάε κανονικά. Θα λάβεις μεγαλύτερη ψυχική ικανοποίηση και παράλληλα θα είσαι πιο συνειδητοποιημένη στο τι και πόσο τρως. Αν λαχταράς πραγματικά κάτι γλυκό, επέτρεψε στον εαυτό σου μια μικρή υγιεινή παρασπονδία, όπως την πάντα-αγαπημένη μας σοκολάτα bitter.

5. Σωστός καθαρισμός τροφίμων: Τα φυτοφάρμακα εκτός του ότι σκοτώνουν έντομα, μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές ενδοκρινικές διαταραχές. Καθώς το ενδοκρινικό σύστημα είναι αυτό που ελέγχει το μεταβολισμό, η έκθεση σε κάποια χημικά μπορεί να αυξήσει την όρεξη, να ενεργοποιήσει τα λιποκύτταρα, να αυξήσει τα επίπεδα ορμονών και να συμβάλει στην νωθρότητα του μεταβολισμού.

Τι μπορείς να κάνεις; Η λύση είναι μια και απλή: Πλένε με άφθονο νερό τα φρούτα και τα λαχανικά που αγοράζεις ακόμη και εκείνα που πρόκειται να ξεφλουδίσεις. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να τα βυθίζεις σε ένα βαθύ μπολ ε νερό για 1-2 λεπτά και μετά να τα ξεπλένεις κάτω από τη βρύση, χρησιμοποιώντας ένα απαλό βουρτσάκι ή σφουγγάρι.
Loading...
loading...
Από το Blogger.