recent

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

recent

Προστάτευσε τον οργανισμό σου από την αλλαγή του καιρού! Έτσι θα ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου

Προστάτευσε τον οργανισμό σου από την αλλαγή του καιρού! Έτσι θα ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου

Πλησιάζουμε στην εποχή του χρόνου όπου δεν ξέρεις πώς να ντυθείς, με αποτέλεσμα τα κρυολογήματα να έχουν κάνει την εμφάνισή τους.

Πριν τρελαθείς, δες με τι τρόπο θα ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα.

Το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού μας είναι υπεύθυνο για την άμυνά του. Είναι ένα σύστημα που αποτελείται από διαφορετικά όργανα και ιστούς. Σε αυτά σχηματίζονται και αναπτύσσονται τα ειδικά κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος. Η σωστή λειτουργία του είναι πολύ σημαντική, καθώς το σύστημα αυτό αποτρέπει ασθένειες και συμβάλλει στη μακροζωία.


Ενίσχυση του οργανισμού

Πώς θα ενισχύσω το ανοσοποιητικό μου σύστημα; Ποιο συμπλήρωμα διατροφής πρέπει να πάρω για να μην αρρωστήσω; Είναι δύο από τις πιο συχνές ερωτήσεις των ασθενών προς τους ιατρούς κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου. Η απάντηση δεν είναι απλή και σίγουρα δεν έγκειται στην αγορά ενός συμπληρώματος διατροφής που βοήθησε κάποιον φίλο ή συγγενή μας.

Οι δικές σου ανάγκες

Κάθε οργανισμός είναι αυτόνομος, έχει διαφορετικές ανάγκες, οπότε η αντιμετώπιση και η θεραπεία εξατομικεύονται. Οι συνισταμένες ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος αφορούν κυρίως στη διατροφική συμπεριφορά, τη σωματική και την ψυχική κατάσταση του κάθε ατόμου. Όταν κάποιες από αυτές προσβάλλονται, υπάρχει αντίκτυπος στην άμυνα του οργανισμού.

Όπως είναι γνωστό, οι βιταμίνες, τα ιχνοστοιχεία, τα μέταλλα και τα βότανα είναι ενισχυτικά του ανοσοποιητικού συστήματος. Μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή τα παρέχει επαρκώς, σε ορισμένες όμως περιπτώσεις και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα πρέπει να χορηγηθούν με τη μορφή συμπληρωμάτων διατροφής. Αυτά θεωρούνται ασφαλή όταν λαμβάνονται σε συνεργασία με τον θεράποντα ιατρό, προς αποφυγήν παρενεργειών και αλληλεπιδράσεων με άλλα φάρμακα.

Βιταμίνες

– Οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες, δηλαδή, η βιταμίνη C (λεμόνια, πορτοκάλια, μπρόκολο, φράουλες) και το σύμπλεγμα Β (φρούτα, λαχανικά, κρέας, ψάρια, αυγά κ.λπ.) μπορούν να χορηγηθούν άφοβα και για μεγάλο διάστημα, γιατί δεν αποθηκεύονται στον οργανισμό.

– Οι λιποδιαλυτές βιταμίνες Α, D, E, K, αντιθέτως, αποθηκεύονται στο σώμα και σε υπερδοσολογία μπορούν να γίνουν τοξικές.

Πιο συγκεκριμένα:

– Η βιταμίνη Α (γνωστή ως ρετινόλη, βρίσκεται σε τροφές ζωικής προέλευσης) έχει ευεργετικές δράσεις στο δέρμα, την όραση και τα οστά, αλλά σε μεγάλες δόσεις μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους, διάρροιες, διαταραχές στο δέρμα και την όραση. Στις εγκυμονούσες είναι δυνατόν να προκαλέσει ακόμα και τερατογένεση. Το β-καροτένιο (φρούτα και λαχανικά) είναι η πρόδρομη μορφή της βιταμίνης Α. Είναι υδατοδιαλυτό, ακίνδυνο και ενισχύει σε μεγάλο βαθμό την άμυνα του οργανισμού.



– Η βιταμίνη Ε (έλαια φυτικής προέλευσης – ηλιόσποροι, αμύγδαλα, φουντούκια, αβοκάντο) λειτουργεί ως ισχυρό αντιοξειδωτικό και δρα ευεργετικά, τόσο στην πρόληψη των παθήσεων του δέρματος, του ουρογεννητικού και νευρικού συστήματος όσο και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Σε υπερδοσολογία, όμως, και συγχορηγούμενο με αντιπηκτικά, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο αιμορραγίας, καθώς μειώνει την πηκτικότητα του αίματος.

– Η βιταμίνη D είναι η ασπίδα του οργανισμού μας και θεωρείται πλέον ορμόνη, επειδή παράγεται από το δέρμα μέσω της ηλιακής ακτινοβολίας, ενώ προσλαμβάνεται σε μικρότερο βαθμό από τις τροφές (ψάρια, αυγά, τυρί, συκώτι). Λόγω των μεγάλων ελλείψεών της και της επίτευξης των θεραπευτικών και προστατευτικών επιπέδων στο αίμα, πολύ δύσκολα μπορεί να γίνει τοξική. Παρ’ όλα αυτά, συνιστώνται ιατρική παρακολούθηση και εξετάσεις αίματος κατά τη χορήγησή της.

Ιχνοστοιχεία

Ο ψευδάργυρος (στρείδια, μύδια, πουλερικά, αυγά, αμύγδαλα, κόκκινο κρέας, ψάρια) βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού, στο δέρμα, στη γεροντική εκφύλιση της ωχράς κηλίδος του οφθαλμού και στην ενίσχυση της κινητικότητας των σπερματοζωαρίων. Σε υπερδοσολογία, μπορεί να προκαλέσει γαστρεντερικές διαταραχές και σιδηροπενική αναιμία, καθώς ανταγωνίζεται τον σίδηρο στην απορρόφησή του από τον εντερικό βλεννογόνο.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν πρέπει να χορηγείται με ανοσοκατασταλτικά φάρμακα (φάρμακα χρόνιων παθήσεων που καταστέλλουν το ανοσοποιητικό) και κυρίως με καλιοσυντηρητικά διουρητικά (που συγκρατούν και δεν αποβάλλουν το κάλιο), γιατί έτσι αυξάνει τα επίπεδά του καλίου στο αίμα, με άμεσες επιπτώσεις στην καρδιά.

Το σελήνιο (φιστίκια Βραζιλίας, θαλασσινά, δημητριακά ολικής άλεσης, ηλιόσποροι, αβοκάντο) διαθέτει ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες, συμβάλλει, εκτός από την ενίσχυση του ανοσοποιητικού, στην καλή υγεία του προστάτη και του θυρεοειδούς αδένα, καθώς και στη ρύθμιση του μεταβολισμού. Οι συνήθεις ανεπιθύμητες ενέργειες από υπερδοσολογία αφορούν στο γαστρεντερικό σύστημα (έμετοι, διάρροιες) και σε νευρολογικές διαταραχές, όπως μούδιασμα, σπασμοί και παράλυση.

Βότανα

Εχινάκεια

Η εχινάκεια είναι ευρέως διαδεδομένη λόγω της βελτίωσης που επιφέρει στα συμπτώματα του κρυολογήματος και των λοιμώξεων. Η Echinacea purpurea έχει μελετηθεί κυρίως για την ισχυρή αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση της. Ο θεράπων ιατρός πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός στη χορήγησή της. Εκτός από τις ήπιες ανεπιθύμητες ενέργειες από το γαστρεντερικό σύστημα, είναι δυνατόν να προκαλέσει υπερδραστηριότητα του ανοσολογικού μηχανισμού. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να λαμβάνεται από ασθενείς που πάσχουν τεκμηριωμένα ή υπάρχει η κλινική υπόνοια αυτοάνοσων νοσημάτων, όπως ερυθηματώδης λύκος, ρευματοειδής αρθρίτιδα, σκλήρυνση κατά πλάκας, θυρεοειδίτιδα κ.λπ., λόγω του κινδύνου υποτροπής της νόσου.

Λυσίνη

Είναι επίσης απαραίτητο να αναφερθεί η συμβολή της λυσίνης στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Πρόκειται για ένα απαραίτητο αμινοξύ, καθώς ο οργανισμός δεν μπορεί να το συνθέσει από μόνος του και το λαμβάνει μέσω των τροφών. Βρίσκεται στο κόκκινο κρέας, το κοτόπουλο και τα εντόσθια των ζώων και συμβάλλει στην τόνωση του οργανισμού, στη σύνθεση του κολλαγόνου και στην αντιμετώπιση των ιών, όπως του έρπητα.

Συνολική προσπάθεια

Η ισορροπημένη διατροφή πρέπει να συμπληρώνεται με τακτική σωματική άσκηση και αποφυγή της καθιστικής ζωής, με καλό ύπνο, διακοπή του καπνίσματος και περιορισμό του στρες. Αυτή η αλυσίδα πρόληψης για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, με κύριο άξονα τις συμβουλές και τις θεραπευτικές προσεγγίσεις του ειδικού θεράποντος ιατρού, θα έχει απήχηση στη βελτίωση του τρόπου και της ποιότητας ζωής. Το να αναζητάς το καλύτερο για την υγεία σου είναι συνετό, το να γνωρίζεις όμως τι είναι αυτό που καταναλώνεις είναι αναγκαίο. Για το λόγο αυτό, πριν αγοράσεις κάτι, ρώτα πρώτα τον ειδικό!
Loading...
loading...
Από το Blogger.