recent

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

recent

ΚΟΡΚΙΔΗΣ & ΠΑΤΟΥΛΗΣ μιλούν για την υπερφορολόγηση στην καθημερινότητα πολιτών και επιχειρηματιών (καφές, τσιγάρα κλπ) ενόψει ΔΕΘ

deth-patoulis-korkidis

Ο πυρετός της ΔΕΘ ξεκινά το Σαββατοκύριακο.



Στην Θεσσαλονίκη ανεβαίνει πρώτος παραδοσιακά ο Πρωθυπουργός,  του οποίου οι εξαγγελίες αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, εν μέσω οικονομικής κρίσης.



Πέντε (5) τοπικά ενημερωτικά sites, ( Cretalive.gr, Eleftheriaonline.gr,Larissanet.gr ,Piraeuspress.gr, Thestival.gr,) ρωτάνε δύο σημαντικούς θεσμικούς παράγοντες, τον Πρόεδρο της ΕΣΕΕ Βασίλη Κορκιδη και τον Προέδρου της ΚΕΔΕ Γιώργο Πατούλη, για την σημερινή κατάσταση στην οικονομία και την κοινωνία.



ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ Βασίλη Κορκίδη τονίζει ότι η κοινωνία δεν αντέχει νέους φόρους και αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές:



 “Οι συνεχείς φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων, έχουν εξαντλήσει τη φοροδοτική ικανότητα των υπόχρεων. Η φορο-επιδρομή έχει υπάρξει μία μόνιμη κατάσταση στην ελληνική αγορά και έχει δημιουργήσει μόνιμα προβλήματα στους τζίρους των επιχειρήσεων και στα εισοδήματα …και για αυτό οι Μμε επιχειρήσεις έχουν εξαντλήσει τα όριά τους. ”

Προτείνει τρεις θέσεις ενόψει ΔΕΘ:

“Η ΕΣΕΕ μετέχει στη ΔΕΘ με τρεις προτάσεις, οι οποίες αποτελούν και τις προϋποθέσεις για την επιβίωση της Μμε επιχείρησης. Η πρώτη πρόταση αφορά στη θεσμοθέτηση και λειτουργία ενός ειδικού  «ακατάσχετου» αλλά ουσιαστικά «τροφοδότη λογαριασμού» δημοσίου και λειτουργικών εξόδων της επιχείρησης. Πολύ συγκεκριμένα αναφερόμαστε στην  παροχή δυνατότητας γνωστοποίησης ενός λογαριασμού σε πιστωτικό ίδρυμα, ο οποίος θα μπορεί, ακόμη και μετά την εντολή δέσμευσης, να τροφοδοτεί τις βασικές λειτουργίες της επιχείρησης με πάγιες τραπεζικές εντολές (πληρωμή: μισθοδοσίας, οφειλών προς το Δημόσιο και Ασφαλιστικά ταμεία, λογαριασμοί ΔΕΚΟ, ενοικίων και προμηθευτών).Η δεύτερη πρόταση αφορά σε μία βελτιωμένη έκδοση της «βοήθειας» από τη ρύθμιση των 100 δόσεων για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την εφορία”.



Στο ίδιο κλίμα και ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, κ Γιώργος Πατούλης, μιλάει για τον αιφνιδιασμό που υπέστη η ΚΕΔΕ με την κατάθεση του νομοσχεδίου για τα οικονομικά των Δήμων:



 “Πληροφορηθήκαμε με έκπληξη ότι έχει δοθεί για διαβούλευση σχέδιο νόμου που αφαιρεί σημαντικές αρμοδιότητες από τους δήμους. Για άλλη μια φορά, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία ενημέρωση και διαβούλευση, η αυτοδιοίκηση αιφνιδιάζεται. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί!”

Μάλιστα προτείνει λύση για τις οικονομικές ανάγκες της τοπικής αυτοδιοίκησης:

“Αν η Κυβέρνηση θέλει να αυξήσει τα έσοδα των Δήμων, δεν μπορεί η αύξηση αυτή να στηριχθεί στην επιβολή νέων φορολογικών βαρών σε επαγγελματικές ομάδες , σε μισθωτούς ή συνταξιούχους. Η δίκαιη πολιτική είναι να περιορίσει τις σπατάλες σε φορείς του Κεντρικού Κράτους που ακόμη υπάρχουν και να μεταφέρει πόρους προς την Αυτοδιοίκηση , χωρίς να προσθέτει νέα βάρη”.

Τέλος αναφορικά με τον νέο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στον καφέ επισημαίνει ότι:

“ Ή θα μετακυλιστεί η αύξηση στον καταναλωτή, γεγονός που συνεπάγεται αύξηση της τιμής του καφέ. Με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για την επιχείρηση και τους καταναλωτές.Ή θα προκύψει ”μυστική συμφωνία” μεταξύ ιδιοκτητών καφετεριών και πελατών για μη έκδοση αποδείξεων, γεγονός που θα μεταφραστεί σε σημαντική μείωση εσόδων για το κράτος”.



Διαβάστε αναλυτικά τις συνεντεύξεις των κκ Κορκίδη και Πατούλη παρακάτω:



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΣΕΕ ΒΑΣΙΛΗ ΚΟΡΚΙΔΗ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:



1. Ύφεση, υπερφορολόγηση, επιπλέον ασφαλιστικές εισφορές και νέοι έμμεσοι φόροι στην κατανάλωση. Όμως όπως δείχνουν τα στοιχεία, δεν επιτυγχάνεται η είσπραξη των αναμενόμενων εσόδων. Για ποιους λόγους; (Cretalive.gr)

Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε πως η μέχρι στιγμής παρατηρούμενη απόκλιση στην είσπραξη των εσόδων που προκύπτει από τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών, οφείλεται σε μία σειρά βάσιμων και καθοριστικών παραγόντων. Αφενός η χρονική μετάθεση κατά έναν μήνα της είσπραξης της 1ης δόσης του εφετινού ΕΝΦΙΑ http://www.naftemporiki.gr/k/enfia-%CE%B5%CE%BD%CF%86%CE%B9%CE%B1 (Σεπτέμβριος αντί Αύγουστος) και αφετέρου οι συνεχείς παρατάσεις της προθεσμίας υποβολής φορολογικών δηλώσεων Φυσικών και Νομικών προσώπων το καλοκαίρι του 2015 (είσπραξη 1ης δόσης τον Αύγουστο του 2015), συνετέλεσαν στην καταγεγραμμένη υστέρηση των εσόδων. Σε καμία όμως περίπτωση δεν μπορεί να αμφισβητηθεί το γεγονός πωςοι συνεχείς φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων, έχουν εξαντλήσει τη φοροδοτική ικανότητα των υπόχρεων. Οι υφιστάμενες αλλά και οι επικείμενες φορολογικές υποχρεώσεις και ιδίως εκείνες που διακρίνονται για τον έμμεσο χαρακτήρα τους, σε συνδυασμό με το νέο ασφαλιστικό καθεστώς που θα ισχύσει από το επόμενο έτος για τους ελεύθερους επαγγελματίες, εκτιμάται πως θα επιδεινώσουν την ήδη προβληματική εικόνα του εγχώριου επιχειρείν. Τούτων δοθέντων και από τη στιγμή που η φορολογητέα βάση βαίνει διαρκώς μειούμενη, δεν θα πρέπει να προκαλεί έκπληξη η συνεχής διόγκωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών και η αδυναμία είσπραξης των προβλεπόμενων εσόδων από τη φορολογική διοίκηση.



2. Υπό τις παρούσες συνθήκες των φορολογικών και λοιπών υποχρεώσεών τους, μπορείτε να μας ιεραρχήσετε τις προτεραιότητές σας σε ό,τι αφορά την προστασία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων;(Eleftheriaonline.gr)

Η ΕΣΕΕ μετέχει στη ΔΕΘ με τρεις προτάσεις, οι οποίες αποτελούν και τις προϋποθέσεις για την επιβίωση της Μμε επιχείρησης. Η πρώτη πρόταση αφορά στη θεσμοθέτηση και λειτουργία ενός ειδικού «ακατάσχετου» αλλά ουσιαστικά «τροφοδότη λογαριασμού» δημοσίου και λειτουργικών εξόδων της επιχείρησης. Πολύ συγκεκριμένα αναφερόμαστε στην παροχή δυνατότητας γνωστοποίησης ενός λογαριασμού σε πιστωτικό ίδρυμα, ο οποίος θα μπορεί, ακόμη και μετά την εντολή δέσμευσης, να τροφοδοτεί τις βασικές λειτουργίες της επιχείρησης με πάγιες τραπεζικές εντολές (πληρωμή: μισθοδοσίας, οφειλών προς το Δημόσιο και Ασφαλιστικά ταμεία, λογαριασμοί ΔΕΚΟ, ενοικίων και προμηθευτών). Η δεύτερη πρόταση αφορά σε μία βελτιωμένη έκδοση της «βοήθειας» από τη ρύθμιση των 100 δόσεων για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την εφορία. Ζητούμενο θα πρέπει να είναι η άμεση αναστολή της ισχύος των δυσμενών προϋποθέσεων που κάνουν πιο εύκολη την απένταξη των οφειλετών και άρχισαν να εφαρμόζονται από 1/7/2016 καθώς και διάσωση της υφιστάμενης ρύθμισης των 100 δόσεων μέχρι και 31/12/2017. Η τρίτη πρόταση σχετίζεται με την ανάγκη υπογραφής μίας νέας συμφωνίας για την απασχόληση μεταξύ κοινωνικών εταίρων και Κυβέρνησης, η οποία να διέπεται από την αρχή της «επιδότησης της απασχόλησης αντί της ανεργίας» και να εντάσσεται στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των ζητημάτων της αξιοποίησης του εργατικού δυναμικού της χώρας με την παράλληλη στήριξη της επιχειρηματικότητας.



3. Πρόσφατα καταγράφηκε ότι επιπλέον 18.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις απειλούνται με λουκέτο μέσα στη χρονιά. Τα τελευταία χρόνια η πλειοψηφία των καταστημάτων που ανοίγουν και οριακά αντέχουν και αντιμετωπίζουν την κρίση είναι μικρά καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Φούρνοι και καφετέριες. Επιχειρήσεις που θα κληθούν να πληρώσουν επιπλέον εισφορές προς τους ΟΤΑ και να αντιμετωπίσουν την επικείμενη επιβολή και νέου φόρου από 1/1/2017 στον καφέ, σύμφωνα με το ρεπορτάζ μας. Ως ΕΣΕΕ, σκοπεύετε να παρέμβετε υπέρ της προστασίας των αντίστοιχων μικρομεσαίων επιχειρήσεων-μελών σας; Σκοπεύετε να επισημάνετε το θέμα στους αρμόδιους φορείς; (Larissanet.gr).

Ένα από το μόνιμα χαρακτηριστικά της κρίσης είναι η δυσπραγία στην οποία έχουν βρεθεί οι Μμε επιχειρήσεις.Το “λουκέτο” ως προοπτική και ως καθημερινότητα, είναι ένας από τους διαρκείς φόβους του Μμε επιχειρηματία. Δυστυχώς έχει παγιωθεί μία αντίληψη ότι η Μμε επιχείρηση μπορεί να υπόκειται σε διαρκείς φορο-επιθέσεις.Είναι μία λάθος πρακτική που συμβάλλει στην εδραίωση της ύφεσης και στην αδυναμία της ελληνικής αγοράς. Τώρα ως προς τα μικρά καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, αυτά εκπροσωπούνται από τη ΓΣΕΒΕΕ, οπότε η ερώτηση αυτή μάλλον θα έπρεπε να απευθυνθεί στον κ. Καββαθά. Σε κάθε περίπτωση η ΕΣΕΕ ως βασικός φορέας εκπροσώπησης της Μμε επιχειρηματικότητας στηρίζει οποιαδήποτε πρωτοβουλία για την απαλλαγή των επιχειρήσεων από τα πρόσθετα βάρη που έχουν σωρευθεί λόγω της κρίσης και των Μνημονίων.



4. Έχετε αναφερθεί στο παρελθόν στη δραματική μείωση της καταναλωτικής δύναμης των πολιτών. Αν ξεκινήσει κανείς από τον καφέ… και τα 50 ευρώ μηνιαίως επιβάρυνσης από 1/1/2017 ενός μέσου καταναλωτή και προχωρήσει σε καύσιμα, πετρέλαιο θέρμανσης-πέραν της αυξημένης φορολογίας- δεν ανησυχείτε ότι οι φόροι θα επιφέρουν επιπλέον ύφεση στην αγορά; Μήπως θα έπρεπε να αναθεωρηθούν τέτοιου είδους προσεγγίσεις; (Piraeuspress.gr).

Η φορο-επιδρομή έχει υπάρξει μία μόνιμη κατάσταση στην ελληνική αγορά και έχει δημιουργήσει μόνιμα προβλήματα στους τζίρους των επιχειρήσεων και στα εισοδήματα. Δυστυχώς η μέγγενη των δανειακών υποχρεώσεων υποχρεώνει τα κυβερνητικά επιτελεία να αναζητούν έσοδα από παντού. Ωστόσο αυτή η εν γένει προσέγγιση είναι καταστροφική για την επιβίωση της ελληνικής αγοράς και ειλικρινά ανησυχώ για τις μελλοντικές εξελίξεις.Οι Μμε επιχειρήσεις έχουν εξαντλήσει τα όριά τους.



5. Εάν ο Βασίλης Κορκίδης, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ, ήταν για μια μέρα Πρωθυπουργός, ποιος θα ήταν ο πρώτος νόμος που θα κατέθετε για τη σημαντική βελτίωση της κατάστασης της ελληνικής αγοράς, με στόχο την άμεση οικονομική ανάκαμψη; (Thestival.gr)

Καταρχάς η αντίληψη του “για μία μέρα Πρωθυπουργός”, ακόμα και ως σχήμα λόγου, βρίσκεται πολύ μακριά από τη δική μου λογική. Εάν υποθέσουμε ότι ο Πρωθυπουργός της χώρας ζητούσε τη γνώμη της ΕΣΕΕ για μία πρωτοβουλία που θα βελτίωνε την κατάσταση στην ελληνική αγορά, θα έλεγα ότι η αποδοχή των τριών προτάσεων της ΕΣΕΕ θα ήταν μία καλή αρχή. Αναφέρομαιστη νομοθέτηση ενός ακατάσχετου επιχειρηματικού λογαριασμού, στην προώθηση της βελτιωμένης ρύθμισης των 100 δόσεων και τέλος στην προώθηση της Νέας Συμφωνίας για την Απασχόληση.Δυστυχώς σε μία μέρα δε λύνεται κανένα πρόβλημα, χρειάζεται συντονισμένη προσπάθεια από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη και το κυριότερο κοινή λογική.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΚΕΔΕ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΤΟΥΛΗ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:



1. Κατ’ αρχάς θέλω την άποψή σας για το επίκαιρο ζήτημα που είδε το φως της δημοσιότητας σχετικά με την αύξηση των τελών από 0,5 έως 5% στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, η οποία αποτέλεσε ήδη αντικείμενο διαβούλευσης… (Larissanet.gr)

Όπως θα γνωρίζετε στο νομοσχέδιο που έχει καταθέσει η Κυβέρνηση προς διαβούλευση σχετικά με τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, εν μέσω θέρους μάλιστα, υπάρχει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην υπόκεινται πλέον τα καταστήματα στον έλεγχο των Δήμων!

Και όπως τόνισα και στα μέσα Αυγούστου, πληροφορηθήκαμε με έκπληξη ότι έχει δοθεί για διαβούλευση σχέδιο νόμου που αφαιρεί σημαντικές αρμοδιότητες από τους δήμους. Για άλλη μια φορά, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία ενημέρωση και διαβούλευση, η αυτοδιοίκηση αιφνιδιάζεται. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί!

Για να μη θεωρηθεί όμως ότι υπεκφεύγω της ερώτησής σας θα σας πω ξεκάθαρα.

Οι Δήμοι έχουν ανάγκη από νέα έσοδα προκειμένου να γίνουν βιώσιμοι και να προσφέρουν υπηρεσίες ποιότητας στους πολιτες. Αυτή είναι μια πραγματικότητα.

Μια ακόμη πραγματικότητα όμως είναι ότι πλέον οι ελεύθεροι επαγγελματίες με καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος τα βγάζουν πολύ δύσκολα πέρα λόγω της βαριάς φορολογίας αλλά και της οικονομικής ύφεσης. Δεν αντέχουν και νεες επιβαρύνσεις.

Αν η Κυβέρνηση θέλει να αυξήσει τα έσοδα των Δήμων, δεν μπορεί η αύξηση αυτή να στηριχθεί στην επιβολή νέων φορολογικών βαρών σε επαγγελματικές ομάδες , σε μισθωτούς ή συνταξιούχους. Η δίκαιη πολιτική είναι να περιορίσει τις σπατάλες σε φορείς του Κεντρικού Κράτους που ακόμη υπάρχουν και να μεταφέρει πόρους προς την Αυτοδιοίκηση , χωρίς να προσθέτει νέα βάρη.



2. Στα χρόνια των μνημονίων υπάρχουν δύο βασικοί άξονες που επηρεάζουν τα οικονομικά των ΟΤΑ: Η μείωση της κρατικής επιχορήγησης και η αποδυνάμωση της φοροδοτικής ικανότητας των πολιτών. Πώς ανταποκρίνονται οι ΟΤΑ στα δεδομένα αυτά μετά από 6 χρόνια μνημονίων; (Eleftheriaonline.gr)

Είμαστε ο μόνος κρατικός θεσμός που κράτησε όρθια την κοινωνία, σε αυτά τα δύσκολα χρόνια της κρίσης, παρά τα προβλήματα που αναφέρατε. Μέσα από τις υπηρεσίες και τις κοινωνικές μας δομές, στηρίζουμε με πράξεις, κι όχι με λόγια , την καθημερινότητα των συμπολιτών μας. Κι αυτό γίνεται με μεγάλη προσπάθεια από την πλευρά όχι μόνο των αιρετών της Αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού, αλλά και των εργαζομένων μας.



3. Ποια θα μπορούσαν να αποτελέσουν τα βασικά χρηματοδοτικά εργαλεία των δήμων, χωρίς να επιβαρυνθούν ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες; (Cretalive.gr)

Οι Δήμοι τα τελευταία χρόνια είδαν να μειώνεται κατά 65% η χρηματοδότησή τους από το Κράτος, μέσω των ΚΑΠ. Το ίδιο διάστημα είδαμε από την Κεντρική Εξουσία να μας αφαιρούνται, με διάφορες αποφάσεις, κι άλλοι θεσμοθετημένοι πόροι, ενώ δεν μας αποδίδεται το σύνολο των πόρων που ορίζει η νομοθεσία, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί μια νέα γενιά παρακρατηθέντων, που ξεπερνά τα 9,5 δισ. ευρώ για όλους τους Δήμους.

Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί, γιατί επηρεάζει άμεσα τη λειτουργία μας και την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουμε στους συμπολίτες μας. Η έκτακτη Γενική Συνέλευση της ΚΕΔΕ πήρε μια σειρά από αποφάσεις όσον αφορά στα οικονομικά της Αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού. Συγκεκριμένα θέσαμε τα εξής 10 αιτήματα – απαιτήσεις, που μπορούν να εξασφαλίσουν τους πόρους ενός νέου αυτοδιοικητικού μοντέλου:

1. Τον τερματισμό της σημερινής απαράδεκτης κατάστασης όσον αφορά στη μείωση της χρηματοδότησης των Δήμων. Ζητούμε να μας αποδοθούν οι πόροι που προβλέπονται από την υφιστάμενη νομοθεσία, καθώς και την αλλαγή των κριτηρίων κατανομής των ΚΑΠ στους Δήμους σύμφωνα με πρόταση της Επιτροπής Οικονομικών της ΚΕΔΕ.

2. Απαιτούμε να υπάρξει σαφής νομοθετική πρόβλεψη για απόδοση σε ετήσια βάση ποσοστού 8,5% του ΑΕΠ στην Αυτοδιοίκηση.

3. Ζητάμε την άμεση ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ 2014-2020, με ειδικό κονδύλι για έργα Δήμων, ύψους 2 δισ. ευρώ.

4. Θεωρούμε ότι η φορολογική αποκέντρωση πρέπει επιτέλους να γίνει πράξη, ώστε να αποκτήσει η φορολογία ανταποδοτικό όφελος. Δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη στη χώρα χωρίς ικανή και αποτελεσματική Αυτοδιοίκηση. Αυτό απαιτεί την ενεργό συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης και αυτή μπορεί να επιτευχθεί μόνον με τη σταθερή της χρηματοδότηση.

5. Απαιτούμε την αντιμετώπιση του χρέους των Δήμων και των Δημοτικών Επιχειρήσεων προς την Εφορία και τα Ασφαλιστικά Ταμεία, με την προώθηση μιας μόνιμης και βιώσιμης λύσης, με ενιαίο τρόπο αντιμετώπισης για όλους.

6. Απαιτούμε τη δημιουργία ενός νέου «ΘΗΣΕΑ», ενός νέου τοπικού αναπτυξιακού προγράμματος που θα αφορά μόνον στους Δήμους. Ο νέος «ΘΗΣΕΑΣ» προτείνουμε να χρηματοδοτηθεί από τη νέα γενιά παρακρατηθέντων.

7. Ζητούμε τη χρηματοδότηση από την Τεχνική Βοήθεια ενός Προγράμματος Υποστήριξης των Δήμων με σκοπό τη διασφάλιση της διαχειριστικής επάρκειάς τους, την υποστήριξή τους στην ωρίμανση και την υλοποίηση των έργων τους, καθώς και την παροχή τεχνικής βοήθειας και ωρίμανσης μελετών ιδιαίτερα στους μικρούς ορεινούς και νησιωτικούς Δήμους.

8. Απαιτούμε να γίνει πράξη η άμεση υλοποίηση του Προγράμματος Οργάνωσης και Λειτουργικού Εκσυγχρονισμού των 325 Δήμων, που έχει ενταχθεί -μετά από πιέσεις της ΚΕΔΕ- στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα» 2014–2020.

9. Ζητάμε την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης που θα προβλέπει την παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των παραλιών στους Δήμους.

10. Απαιτούμε την άμεση ανάκληση όλων των απαράδεκτων ρυθμίσεων με τις οποίες μας αφαιρούνται οι εδώ και δεκαετίες θεσμοθετημένοι πόροι (φόρος ζύθου, ανταποδοτικά τέλη για παραχωρησιούχους Δημοσίου και ΤΑΙΠΕΔ κ.λπ.).



4. Έρχονται νέοι φόροι. Φόροι όπως αυτός που συζητιέται για τις καφετέριες, ακόμα και ο νέος φόρος στον καφέ που θα εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου του 2017. Ποια είναι η άποψη του Προέδρου της ΚΕΔΕ και Δημάρχου Αμαρουσίου που βιώνει από κοντά την καθημερινότητα των πολιτών; (Thestival.gr)

Η ελληνική οικονομία και η ελληνική επιχειρηματικότητα έχει φτάσει στα όριά της. Δεν αντέχει άλλη φορολόγηση! Από εκεί και πέρα, πρέπει να σας πω ότι διάβασα κι εγώ κάποια σχετικά δημοσιεύματα σε sites και εφημερίδες, που αναφέρονταν στο ενδεχόμενο νέας φορολογίας στον καφέ.

Η κοινή λογική λέει πως εάν συμβεί κάτι τέτοιο δυο τινά θα συμβούν. Ή θα μετακυλιστεί η αύξηση στον καταναλωτή, γεγονός που συνεπάγεται αύξηση της τιμής του καφέ. Με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για την επιχείρηση και τους καταναλωτές. Ή θα προκύψει ”μυστική συμφωνία” μεταξύ ιδιοκτητών καφετεριών και πελατών για μη έκδοση αποδείξεων, γεγονός που θα μεταφραστεί σε σημαντική μείωση εσόδων για το κράτος.

Σε κάθε περίπτωση δεν μπορώ να αντιληφθώ τη λογική που ακολουθεί η Κυβέρνηση και η οποία διακατέχεται από το λαϊκό ρητό ”να φορολογήσουμε και τον αέρα που αναπνέουμε”!



5. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, θέλω να επιμείνω στο θέμα της φορολογία κύριε Πρόεδρε, φέρνοντας ένα ίσως απλοϊκό αλλά συνάμα τόσο πραγματικό παράδειγμα, που αναδεικνύει ίσως και τη δύσκολη καθημερινότητα που βιώνουν οι πολίτες. Ένας άνεργος, ένας μισθωτός ή ένας συνταξιούχος των 400 και των 500 ευρώ, που πίνει 2-3 καφέδες την ημέρα, θα κληθεί να πληρώσει επιπλέον 50 έως 100 ευρώ το μήνα για καφέ από την 1/1/2017. Πόσο δίκαιος αλλά και πόσο αποτελεσματικός μπορεί να είναι ένας τέτοιος φόρος; Και άλλοι παρόμοιοι έμμεσοι ή άμεσοι φόροι; (Piraeuspress.gr)

Καταρχήν στόχος της πολιτικής κάθε Κυβέρνησης πρέπει να είναι η ανάκαμψη της οικονομίας, μέσα από την οποία θα δημιουργηθούν δουλειές και θα αυξηθούν τα εισοδήματα. Για να μπορούν όλοι «να πίνουν το καφέ τους» χωρις να σκέφτονται το κόστος. Είμαι αντίθετος στο ενδεχόμενο οποιασδήποτε μορφής νέας φορολόγησης-έμμεσης ή άμεσης-σε οποιοδήποτε επιχειρηματικό κλάδο, ιδίως δε στους κλάδους που έχουν να κάνουμε με τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και την καθημερινότητα των πολιτών.

Αν φτάσουμε στο σημείο, κάποιοι να στερήσουν και μια από τις τελευταίες φθηνές απολαύσεις των συμπολιτών μας, που είναι ο καφές, τότε να πάνε όλοι στο σπίτι τους!
Loading...
loading...
Από το Blogger.