recent

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

recent

Περπάτημα: 7 απλά tips για να το πάρεις επιτέλους απόφαση

Περπάτημα: 7 απλά tips για να το πάρεις επιτέλους απόφαση
Οποιαδήποτε μορφή άσκησης, ακόμη και μία απλή απογευματινή ή πρωινή βόλτα, είναι επιθυμητή -έως και αναγκαία- για το σώμα και όχι μόνο. Ωστόσο, πολλοί από εμάς δυσκολευόμαστε να κάνουμε το πρώτο βήμα, το οποίο είναι και το δυσκολότερο. Δεν νομίζεις, όμως, πως είναι καιρός να βάλουμε ένα τέλος στην καθιστική ζωή;
Όλο και περισσότερες μελέτες αναφέρουν πως η παρατεταμένη καθιστική ζωή, η οποία ορίζεται ως εκείνη που ξεπερνά το όριο των μόλις 3 ωρών την ημέρα, σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο για ποικίλα προβλήματα υγείας -από πόνους στην πλάτη έως διαβήτη, καρδιαγγειακά νοσήματα, μορφές καρκίνου και πρόωρο θάνατο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ειδικοί προειδοποιούν πως η ακινησία είναι το νέο κάπνισμα. Παράλληλα, ο αντίκτυπος της ελλιπούς άσκησης και της ανεπαρκούς επαφής με τη φύση στην ψυχική μας υγεία,είναι καλά καταγεγραμμένος. Παρόλα αυτά, λίγο η κούραση, λίγο η απουσία κινήτρων, μας κρατούν "βιδωμένους" στον καναπέ, να μετράμε τις ώρες μέχρι να μετακομίσουμε στο κρεβάτι.
Διαφήμιση


Αν κι εσύ ανήκεις σε εκείνους που όλο λένε πως θα ξεκινήσουν να γυμνάζονται, αλλά δεν το παίρνουν απόφαση να σηκωθούν από τον καναπέ και να ξεκινήσουν το περπάτημα, υπάρχουν μερικά tips που ενδεχομένως να λειτουργήσουν ως τα κίνητρά σου για να κάνεις το πρώτο βήμα. Ιδού 7 από αυτά:
Ανακάλυψε το πιο όμορφο μονοπάτι

Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορούμε να περπατάμε κάπου που δεν μας αρέσει, ούτε μπορούμε να το πάρουμε εύκολα απόφαση να σηκωθούμε από τον καναπέ για να πάμε σε ένα μέρος που δεν μας εμπνέει. Αν, λοιπόν, χρειάζεται να κάνεις ένα πράγμα πριν φορέσεις τα αθλητικά σου, αυτό είναι να ψάξεις και να βρεις μία όμορφη διαδρομή, κοντινή ή μακρινή.

Το μυστικό είναι να βρεις έναν χώρο, είτε αυτός είναι ένα πάρκο είτε μία γραφική γειτονιά στο παλιό κέντρο της πόλης μας, τον οποίο θα θέλεις να δεις και να περπατήσεις ξανά και ξανά, ώστε η μία φορά να γίνει δύο και ούτω καθεξής. Καλύτερα να οδηγείς μέχρι το αγαπημένο σου μονοπάτι, από το να μην περπατάς καθόλου, επειδή η γειτονιά σου δεν σε εμπνέει.
Εξερεύνησε τον κόσμο γύρω σου

Αν δεν είσαι τύπος που αρέσκεται στην επανάληψη, μην αφήσεις τη δικαιολογία ότι βαριέσαι να περπατάς κάθε μέρα στους ίδιους δρόμους, να σταθεί εμπόδιο στην υγεία της ψυχής και του κορμιού σου. Αντί αυτού, δες το σαν δικαιολογία για ακόμα μεγαλύτερες βόλτες και ακόμα περισσότερο περπάτημα, στο σπίτι είτε στα ταξίδια σου.

Βρες τον εξερευνητή που κρύβεις μέσα σου, θυμήσου τα παιδικά χρόνια όταν κάθε νέα γωνιά ήταν μία περιπέτεια και βάλε στόχο να ανακαλύψεις μικρά και μεγάλα μυστικά της πόλης σου, κρυμμένα ή παραμελημένα μέρη της επαρχίας σου, τις γωνιές όλης της χώρας. Θα προσθέσεις ποικιλία στην άσκησή σου, χάρη στα διαφορετικά τερέν και θα διευρύνεις παράλληλα τους ορίζοντές σου.
Φέρε μαζί την οικογένεια ή τους φίλους σου

Είτε έχεις ξεκινήσει τη δική σου οικογένεια είτε μένεις με τους γονείς σου, είναι πολύ πιθανό να θέλεις να γυμναστείς περπατώντας, αλλά παράλληλα να μην επιθυμείς να στερήσεις από τα αγαπημένα σου πρόσωπα τον λίγο χρόνο που μπορείς να τους αφιερώσεις.

Κανένα πρόβλημα. Πρότεινέ τους να έρχονται μαζί σου για περπάτημα, χρησιμοποιώντας τα πρώτα tips αυτής της λίστας ως επιχείρημα: "Ελάτε να ανακαλύψουμε την τάδε και τη δείνα υπέροχη διαδρομή που βρήκα τις προάλλες". Ή εξηγώντας ότι θέλεις να κάνετε κάτι μαζί. Αν μένεις μόνος ή αν η οικογένεια κάνει πίσω, όλο και κάποιος φίλος θα θέλει να γίνει ο παρτενέρ σου.

Έτσι, από τη μία, η καλή συνήθεια θα μεταδοθεί στους αγαπημένους σου και από την άλλη, θα περνάς όμορφες και ανέξοδες στιγμές μαζί τους, αυξάνοντας τόσο την ποιότητα όσο και την ποσότητα του χρόνου που μοιράζεσαι μαζί τους, ενώ είναι λιγότερο πιθανό να είσαι αναβλητικός, αφού οι βόλτες σου θα αποκτήσουν άλλη βαρύτητα.
Βάλε μουσική

Σε περίπτωση που κανείς δεν ακολουθεί, μην ανησυχείς: η μουσική μπορεί να γίνει η καλύτερη παρέα. Πολλές έρευνες έχουν δείξει πως όσοι ακούνε μουσική όταν περπατάνε, συνεχίζουν για περισσότερη ώρα, πιθανά επειδή αποσπάται η προσοχή τους από το περπάτημα και συγκεντρώνεται στη μελωδία. Επιπλέον, η μουσική αποδεδειγμένα ανεβάζει τη διάθεση και την όρεξη για άσκηση.

Βάλε ακουστικά στα αυτιά, βγες έξω και περπάτησε, τρέξε ή... χόρεψε, γιατί όχι; Άσε που στο πάρκο ή σε ένα μονοπάτι στο βουνό, ακόμα κι αν θέλεις να τραγουδήσεις με όλη σου τη δύναμη, κανένας γείτονας δεν θα παραπονεθεί για τα decibels. Και στην πόλη, άντε να σε καρφώσει καμιά στραβή ματιά περαστικού. Μέχρι εκεί. Στο μεταξύ, εσύ θα απολαμβάνεις ανενόχλητος τη μουσική σου και παράλληλα, θα ασκείσαι.
Βάλε στόχο

Ίσως το κίνητρο της άσκησης να μην είναι αρκετό για εσένα. Ίσως αισθάνεσαι ότι θα μπορούσες να εκμεταλλεύεσαι τον χρόνο σου, βοηθώντας άλλους. Ό,τι κι αν ισχύει από τα δύο προηγούμενα σενάρια, υπάρχει τρόπος να τα χρησιμοποιήσεις ως καύσιμο, κάνοντας το περπάτημα ή το τρέξιμο κάτι παραπάνω από απλή γυμναστική.

Αν είσαι ανταγωνιστικός, βρες κάθε αγώνα στα μέρη σου και δήλωσε συμμετοχή, μετατρέποντας τη γυμναστική σε άθλημα. Αν από την άλλη έχεις διάθεση προσφοράς, υπάρχουν διαδρομές για φιλανθρωπικό σκοπό, στις οποίες μπορείς να συμμετάσχεις. Μπορείς ακόμα και να βρεις ένα ίδρυμα με το οποίο να συμφωνήσεις ότι θα προσφέρεις Χ ποσό για Ψ χιλιόμετρα.

Στην πρώτη περίπτωση, δεν θα θέλεις να απογοητεύσεις τον εαυτό σου. Στη δεύτερη, τους ανθρώπους που βοηθάς. Και στις δύο, σύντομα το περπάτημα/τρέξιμο θα γίνει δεύτερη φύση σου.
Περπάτα χωρίς πίεση

Για ορισμένους, όποια συμβουλή κι αν προσπαθήσουν να ακολουθήσουν, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: ο "καταναγκασμός" του περπατήματος και η ιδέα της προετοιμασίας (ρούχα, παπούτσια, προγραμματισμός) είναι υπερβολικά υψηλά εμπόδια για να τα ξεπεράσουν.

Γιατί, όμως, να βλέπεις το περπάτημα ως καταναγκασμό; Μπορείς να περπατήσεις και να γυμναστείς, χωρίς σορτσάκια, αθλητικά tops και "ειδικά" παπούτσια. Κάνε μία βόλτα σε ένα μουσείο για να δεις εκθέματα, σε ένα πάρκο για να θαυμάσεις λουλούδια, στο εμπορικό για να χαζέψεις βιτρίνες. Και στα δύο πόδια θα στέκεσαι και αρκετά βήματα θα κάνεις και καμία πίεση δεν θα νιώθεις.

Tips: 1. Αν παρκάρεις ή κατεβαίνεις από τα ΜΜΜ λίγο πιο μακριά από τον προορισμό σου, θα "κερδίζεις" μερικά λεπτά περπάτημα και μερικά λεπτά του ευρώ στην τσέπη. Σταδιακά, τα "μερικά" πολλαπλασιάζονται. 2. Δεν χρειάζεται να πηγαίνεις με το αυτοκίνητο σε κάθε δουλειά. Πήγαινε την επόμενη φορά στο supermarket με τα πόδια και θα μας θυμηθείς.
Έχεις σκύλο; Είσαι έτοιμος

Το ξέρουμε. Είναι πολύ πιθανό να έχεις συνδέσει στο μυαλό σου την ώρα της βόλτας του σκύλου σου, με μία υποχρεωτική, ακόμα και βαρετή αγγαρεία. Αλλά σκέψου, είναι ανάγκη να τη βλέπεις ως τέτοια; Η άσκηση κάνει καλό και στους δύο, δεν είναι αναγκαία μόνο για το καλό του σκυλιού.

Στην πραγματικότητα, η ώρα της βόλτας του καλύτερου φίλου σου είναι ώρα και για τη δική σου βόλτα. Μπορεί να μοιάζει με ρουτίνα, ωστόσο αρκεί να βάλεις στο μυαλό σου ότι πρόκειται για άσκηση που ωφελεί και εσένα και αμέσως, θα τη δεις αλλιώς. Αν μάλιστα το σκυλί σου αντέχει και επιτρέπεται, βάζουμε στοίχημα ότι σύντομα θα την επιμηκύνεις, εφόσον την αντιληφθείς ως ευεργετική τόσο για τετράποδα όσο και για δίποδα.

Loading...
loading...
recent
Από το Blogger.